Followers

Tuesday, July 31, 2012

Menu Sepanjang Ramadhan

Puasa...Berbuka.puasa...Berbuka....ALih-alih hari ni dah masuk hari ke-11 Ramadhan..Alhmadulillah...Sepanjang Ramadhan kali ni..majoriti aku masak sendiri kat rumah...Kalau tak silap..baru 2 kali fully beli kat pasar Ramadhan...

Sepanjang Ramadhan kali ni yang aku dah sempat masak antaranya... Ayam masak rendang..kari udang...Ikan patin masak tempoyak ----- > yang ni spesel request dari en. Suami...

Masak lemak labu dengan ikan masin...dan yang terbaru semalam masak singgang ala-ala kelantan (first time buat nih..)...Hurm..yang ni kira main course la..yang side menu tu tak tersenarai lagi...Hahahaha..cam tak percaye jer bulan-bulan puase ni aku rajin bertapa kat dapur tu lepas jer balik keje...

Tapi walaupun badan penat..tetap puas hati bile tengok Aziran makan dengan berselerenya...Semalam...aku ade buat pemanis mulut iaitu jemput labu..Sedaappp..ni pun first time buat...walaupun puase...rasanya secukup rasa....puas hati dapat makan jemput labu home made...barang rare ni beb....


Hurmmm....Tapi....hari ni aku dah mule habis idea...tak th dah nak masak ape..sebelah hati macam nak ajak aziran berbuka kat luar jerk...tapi...kat mane??
Korang masak ape yer...puas dah aku belek buku resepi kat library nih...ade yang nampak sedap tapi macam payah jer nak membuatnye....

hmmm...ni yang malas ni...bile dan lame puase makin tak tahu nak masak dan nak makan ape...En. Aziran...Awak nak makan ape petang ni....? bagi la idea,,,Hahahaha...

1 comment:

  1. assalamualaikum =)

    waa sis. sedap sedap je makanan. seronoknya boleh msk utk org tersayang.... oh and anak sis comel! x sabar nak tggu anak sedara perempuan besar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...