Followers

Friday, July 20, 2012

1 Ramadhan...

Alhamdulillah..Bulan yang ditunggu kunjung tiba akhirnya...Hari ni 1 Ramadhan...Bersyukur juga masih diberikan kesempatan untuk menikmati bulan Ramadhan yang penuh berkat ini...Tahun ni Alhamdulillah dapat sambut Puase bersama Aziran, Ain dan Keluarga di Panching...Kebetulan jatuh hari Sabtukan,,,So boleh la balik Panching..

Tentu sekarang ni ramai yang tengah berkira-kira nak masak apa untuk berbuka kan...Aku pun same...tapi aku dah plan nak pegi pasar Ramadhan petang ni...Hikhikhik...Dah banyak list yang ade dalam kepale nih....Huhuhu..Nafsu belaka tu....

Hehehehe...Sebenarnya...Sebelum 1 Ramadhan baru ni...aku dah cabar diri aku untuk mengawal nafsu berbeli sepanjang Radadhan ni..InsyaAllah...Harap-harap dapat mencapai apa yang dihajati...Bukan ape...kalau diingat balik Ramdhan yang lepas aku banyak sangat membazir....Tang makanan untuk berbuka tu usah cakap la...Tambah plak nafsu untuk order kuih raye..Macam nak buat kenduri...Hahahaha..Ingat lagi kuih raye tahun lepas ddekat 10 balang tak habis sampai nak masuk raya haji..Konon-kononnye sebab buat open house tu yang order banyak,...Welawei....Padahal orang datang open house tak pandang pun kueh raye...Semua duk lahap ke Nasik Dagang dengan puding jew..So..Tahun ni kalau ade rezeki buat open house lagi,,,tak payanh sibuk-sibuk nak idang kueh raye...
Huhuhu..Okey la...Selamat Berbuka yer semua....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...