Followers

Monday, April 2, 2012

Mak Aiiiii...Kene Lagi...!!!

Hujung minggu baru-baru ini telah berlangsung Mesyuarat Kelab Sukan dan Kebajikan Perpustakaan Awam Negeri Pahang (KESUPA) dan Perlantikkan Ahli Majlis Bersama Jabatan (MBJ)
Sejak 2 Tahun aku bersama Perpsutakaan ni, ini kali pertama aku menghadiri mesyuarat. Sebab utama aku attend mesyuarat kali ni sebab aku nak tengok sendiri perjalanan mesyuarat yang mane aku dengar sebelum penuh dengan kontroversi. Mesyuarat sepatutunye start pukul 9.30 pagi..Tapi dekat pukul 10.00 pagi aku baru masuk...hahaha...dengan muke tak bersalahnye aku terus mencari temapt duduk di belakang...Dengan harapan boleh BerFB sambil-sambil mendengar usul yan dibawa...
Satu persatu agenda mesyuarat dibentangkan..Walupun ade terdetik di hati ingin menegur beberapa penerangan yang kurang memuaskan..tetapi aku tetap "membatu"kan di dibarisan belakang..Biarkan ajer.....kite orang baru..jangan cakap banyak...kang dikate kurang ajo pulak....
bam bum bam....lepas sejam lebih berbeta sampai la kepada pemilihan AJK kelab bagi sesi 2012-2014. Seorang demi seorang mengankat tangan dan mencalonkan colon pilihannye....aku hanya tersenyum melihat gelagat mereka sambil meng"update" status di FB "Malas nak komen ape-ape...Biarkan Aje..." Siap jer aku tekan butang update...sayup-sayup aku mendengar name aku die sebut...Haaaa???? Pengerusi majlis mase tu plak dengan selambe nye....ha...Puan Zalina Ahmad...ade yang tak kenal ni..tolong berdiri sket....Mampppuiiiiiih.....Kene jugak...cam mane la boleh tercolan nih??? Dalam pade orang tak kenal tu pun..aku menang mase voting...Woih...Korang ni biar betul...kenal aku pun tak ...suke-suke hati korang jer nak vote aku....!!!!
Pergh...Selebei jer muke...Tak cukup dengan tu...Undian kali kedua plak untuk tentukan wakil MBJ...Pergggggh.....aku kene pilih lagi....ape ni wei...aku baru lagi la...saya budak baru belajar...!!!!Buah Cempedak di luar pagar... ambil galah tolong jolokkan..tapi ni bukan korang jolok buah cempedak tu..tapi korang jolok sarang tembuan....!!!! aku dah tak sedap hati ni...risau jer otai-otai yang dah lame kat Library ni tak puas hati dengan pencalonan aku....oooooooooooo....ape nak buat....life must go on..!!!

But to all yang vote and beri kepercayaan kepada aku..InsyaAllah aku akan usahakan yang terbaik....Kalau dapat tunjuk ajar dari-otai-otai semua.aku yakin..InsyaAllah tak de masalah....
InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...