Followers

Tuesday, November 29, 2011

~Buah Kiwi??? Tp nak buat ape???

Huhuuhu...Al-kisahnyer....tadi aku pegi kedai buku..(Walaupun kat Library ni dah berlambak)....Niat dihati nak cari buku masakkan untuk mama...tapi dalam pade beli buku masakkan untuk aku...terpandang la jugak buku "Mama...saya lapar..." Hasil tulisan Wardina Saffiyah...Aku pun rembat la...sebab memang la sekarang aku tengah pening nak pikir nak bagi makan ape kat Ain..Sejak masuk umur 9 bulan ni...makin susah pulak die nak makan... 
Lepas balik opis..aku pun mentelaah buku yang aku beli td tu....buku ni ok...tapi yang frustnyer...die banyak bercerita tentang makanan,,,bukanye memberikan menu-menu menarik seperti yang aku gambarkan...buku tu tadi berbalut ngan plastik...that y aku tak tahu isi kandungan die cam ner...tp ape-ape pun banyak jugak la info bergune yang aku dapat dari buku tu..antaranya berkaitan buah kiwi...Buah Kiwi ni kaye dengan Vitamin C yang amat berguna kepada baby...hurm...Nak disambung cerite...lunch hour tadi aku terus ke kedai buah untuk cari buah kiwi...sambil-sambil tu sempat jugak aku rembat "Colek" buah mempelam....Perghhh...Marbeles...hahahaha...semapat jugok..

Tapi nye...lepas jer aku beli buah kiwi tu...baru aku pikir...aku nak buat cam ner ngan buah kiwi ni...nak bagi Ain makan cam tu jer ker? ?Tak pe keer?? kene rebus dulu ker??? Masukkan lam bubur die ker??? Waaaaaaaaaaaaa....help me.....!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...