Followers

Thursday, December 29, 2011

~Diambang 30-an~

Uwawawawa....pejam celik pejam celik...hari dah 30 Disember....tinggal 1 hari lagi dalam bulan 12 dan satu hari jer lagi dalam tahun 2011 ni...kepada yang masih muda..mungkin tidak terase...tetapi kepada yang sudah meningkat usianya...pasti terasa..lebih-lebih lagi kalau korang dalam kategori umur 22-29 tahun...huhuhu..tahun depan atau setahun lagi korang dah 30 tahun beb...30 an dan 20 an itu sungguh jauh bezanya....bile orang tanya "umur awak beraper? jawab : 31...huhuhuh..memang lain la bunyinye dari jawab 21....
Bile dah masuk umur 30 tahun ni mesti dah tergolong dalam golongan orang matured (sepatutnye la)..kite sendiri pun mesti muhasabah balik diri kite...ape yang kite dah buat selama 30 tahun hidup ni...berjaya kah kita...ditahap manakah kita sekarang...apa akan jadi dimasa-masa kan datang...dah masuk 30 an ni confirm kite akan lebih memikirkan tentang masa depan...bukan lagi berfikiran macam budak-budak muda remaja....
Ape matlamat kita bile dah nak masuk 30 an ni...dulu aku pernah berazam...sebelum masuk 30 tahun..aku mesti pegang ape-ape jawatan yang lebih high dari jawatan sekarang...Berjayakah aku? mampukah aku??? InsyaAllah....
Kepada yang masih belum mendapat jodoh alaupun usia sudah menjangkau 30-an tu...aku doakan semoga cepat bertemu jodoh....mungkin ade yang rase tertekan..lebih-lebih lagi bile umur dah meningkat...tetapi ingat la..Ajal Maut,,Jodoh Pertemuan semua Kuasa Allah....kite hanya perlu berusaha dan terus berusaha....
Dah nak masuk 30 an ni...aku sendiri pun berazam untuk ubah ape yang tak baik dalam diri aku untuk menjadi yang lebih baik..InsyaAllah....sama-sama lah kita berusaha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...