Followers

Friday, August 3, 2012

Duit Raye Ke Duit Baru?

Assalamualaikum dan selamat menjalankan ibadah puasa di hari ke 15 hari ni...Alhamdulillah masih diberikan keizinan untuk memenuhi tuntutan rukun islam yang ke-3 ini...Huhuhuu...dah 15 hari?? Maknenye raye dah dekat la nih...Wah..persediaan raye macam mane? dah prepare? Tahun ni aku bersedehana sahaja...Alhamdulillah..Baju raya dah siap...Cume untuk Ain dan Abah je belum siap lagi..InsyaAllah minggu depan settle...

Sebut pasal hari raya ni..korang tergolong dalam golongan memberi duit raye ker atau golongan menerima duit raye? Hahahaha...Jauh beza tu....Dah 7 tahun sejak aku bekerja ni..aku dah tergolong dalam golongan memberi..InsyaAllah..Tahun ni pun ade rezeki anak-anak buah aku...

Tapikann..Tahun ni kan orang duk sibuk-sibuk nak tukar duit raye,...tapi nak duit baru...duit versi baru....Hmmmm..kenape yerk? kalau duit versi lame tu tak boleh jadi duit raye ker? hahahaha..Aku nak tanye golongan penerima duit raye.korang nak yang mane? Nak Duit Raye ker ? Nak Duit Baru...Hehehehe...Majoriti yang aku tanye jawab.."Nak Duit Raye yang Duit Baru"...Demand betul....

Cis...Aku pun terpengaruh jugak....pegi bank...dapat la tukar 3 - 4 bundle ni...Tp frust sebab mase pg duit RM10 dan RM 20 dah habis...minggu depan baru ade..Kene pg pulak ler minggu dpn...lemau betul.....Hahahaha..Tak pun duit raye tahun ni kaler biru dan Hijau je la yer..Boleh???Hikhikkhik....

Taraaaa....buat anak-anak buahku,.,,Ni duit raye korang yang maksu dah tukar...Korang tunggu jer la dari makcik-makcik korang semua yer....Tapi puase kene penuh...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...