Followers

Friday, March 23, 2012

Setinggi Tahniah Buat Anak-Anak Sedaraku....!!!

Tahun ni 2 orang anak sedare aku ambik SPM...dan alhamdulillah...Result 2 orang mereka ni tak menghampakan...

Seperti yang sudah dijangkakan...Angah...menjadi Best Student Sekolah Menegah Panching 2012 dengan mendapat 9A 1B...Walaupun tak dapat ape yang dia harapkan 10 A,,,Tapi aku dah cukup berbangga...Sekolah luar bandar tu beb....bukan senang-senang nak score dapat lebih dari 7A...Tapi aku memang tak pelik kalau angah dapat result cam tu...Tengok dari cara die study pun dah tau...Memang akan mewarisi kecemerlangan Mak Su die yang sorang nih...(cewahhh...) Opsss....Jangan tak tahu....I pun best student sekolah tahun 2000 tau....(Bangga diri Jap)

Kalau nak cerita bab angah atau Erma Liana ni...memang aku boleh tabik spring la kat die...Ayah die tak de mase die lam perut lagi...Dari kecik tapak tangan memang die duduk ngan kitorang atau senang kate duduk kat umah tok dan tokki die...Dari kecik lagi aku dah nampak kebijaksanaan budak ni..Mungkin special gift tuhan nak bagi kat die...Bayangkan dari sekolah rendah lagi die memang dah bijak...No 1 sokmo dalam kelas...Result UPSR pun power...Dengan result UPSR tu die ditawarkan ke MRSM...Tpnye...Maklumlah anak dare sorang ni ditatang macam minyak penuh sejak kecik lagi oleh Tok, Mak dan mak-mak sedare die yang ramai ni..Jadi terlebey manje la sket...
Dipendekkan cerita...keluarla semule dari MRSM dan balik sambung belajar di Sekolah Felda.... Sekolah Menengah Panching Selatan....Aku memang dah frust dah..sebab aku ingat kalau balik sekolah Panching confirm pelajaran die akan menurun...Sebabnye banyak kemudahan dan kelebihan yang ada di MRSM tak de di sekolah Panching.....Tapi Alhamdulillah....Result PMR die pun dapat 8A....Maknenye die tak terjejas dengan kekurangan yang ade....Lege hati aku....
Sekarang ni ...lepas keluar result SPM ni..aku harap die akan membuat pilihan yang tepat untuk sambung belajar dalam jurusan yang menjamin masa depan...Aku sangat berharap die akan dapat membalas jasa semua orang yang sayang padanya selama ini..Terutama pada Tok dan Mak die sendiri yang bersusah payah menjaga sejak kecil...Aku sebagai Mak Su die akan sentiasa menyokong dan cube membantu ape yang mampu...Sebab aku tahu keperitan mak die nak membesarkan dia dan along tanpa insan bernama 'ayah'...

To Angah....Ingat la sentiasa keluarga yang sentiasa menyokong awak selama ini...Jadila anak yang berguna dan berjaya dalam kehidupan di dunia dan diakhirat,,Jangan Hampakan harapan keluarga yang sayang pada awak....Mak Su doakan awak semoga terus berjaya dan cemerlang di masa akan datang...InsyaAllah....

owh..Lupe plak...sorang lagi anak sedare aku..Shakir...die dapat 5A 1 B dan 1 C,,,tahniah jugak mak su ucapkan....:)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...