Followers

Tuesday, February 21, 2012

~Mula La Kalut~

wahahahaha....lame sungguh tak berblog ni...Sejak-sejak jd "Pegawai Statistik" ni....nak mencelah tengok blog pun tak sempat...hari-hari duk mengire...kalkulator aku pun sampai jem...!!!!! duania-dunia...kelakor jugak sekali dipikir-pikirkan...ade jugak manusia yang tak nak terima perubahan...yang senang di susahkan...yang terang di gelapkan...hadoi...
tapi tak pe la....aku tak nak komen tentang "manusia" itu...tak kuase aku nak bercerita tentang die dalam blog aku yg beautiful ni..nanti jadi tak beutiful plak....huhuhuhu....
Sekarang ni most of time aziran akan ade di Kuantan...dah dapat rumah lain pun kat kuantan...Dalam bahasa senangnye...kami akan jadi PJJ la sekarang ni....dah 2 tahun beb...sejak aku tukar ke Temerloh..die berulang ke Kuantan...sekarang Ain pun dah setahun..Kami terpaksa mengalah..keadaan tidak mengizinkan untuk kami tinggal bersama-sama di Temerloh ini...
Korang bayang la..kalau kire-kire balik...duit minyak ngan tol dari temerloh ke Kuantan dan balik semule ke Temerloh kadang-kadang lebih banyak dari gaji...so...??? sape nak bayar duit rumah? sape nak bayo duit kerete??? sape nak bayar duit baby sitter? saper nak bayar all the uttilities??? - so, penyelesaiannya aziran akan duduk di Kuantan memandangkan Ain sudah "besar" (she only one year) ..dan tinggallah kami berdua di Tempat orang ni....

Sabar jer la..kalau bagi tahu kat orang..mungkin orang akan cakap...orang lain lagi besar masalah...hurmmm...tapi ni aku tanggung sendiri..aku tahu la..macam mane dengan anak kecik...malam-malam tinggal berdue...memang tak nyenak tido la..kejap-kejap terjage...even dengar bunyi kucing kat luar rumah pun aku dah kalut...macam-macam pikir..Ya Allah...Selamatkan keluarga kami...

Selagi mampu bersabar..aku akan bersabar dan jalani kehidupan dengan tenang..so to those kat luar sane yang suke menyusahakan orang....beware...jangan cari pasal ngan aku...aku byk lagi mende lain nak pikir..jangan over act sampai u menyesal sendiri nanti...sendirik mahu igat la...~~!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...