Followers

Monday, October 31, 2011

~Betul Ke Ape Yg Aku Nampak??~

Astarafirullahhalazim......
Mengucap panjang jap aku....aku try tengok betul-betul...betul ker?? betul ker??? persoalan tu tak henti-henti keluar dari mulut aku sehinggelah "makluk" yang kau lihat tu hilang dari penglihatan...

Ape die? Ha...korang pun mesti terkejut...semalam...tetibe laki aku yang tengah basuh kete kat luar rumah panggil aku...kire macam ni la dialog die : 
laki aku : B....B...
(aku pun jengah kepale   kat pintu)
aku : nape? 
laki aku : Ade orang tak betul..
aku : Mane?
Laki aku : Tu....sambil bagi isyarat tangan tangan tanpa memalingkan muke ke arah orang yg die maksudkan tu....
aku terus masuk semule dlm rumah sebab nak tgk ikut tingkap jer...takut....hahahaha....
bile langsir dibuke...terbeliak bijik mate aku nih??
ha???? tengah-tengah taman perumahan ni...seorang wanita telah dengan selambernyer berjalan mengelilingi taman tanpa memakai seurat benang pun....YA Rabbi.....aku tak th la die datang dari mane...dah jauh mane die berjalan dalam keadaan begitu..
 Bile pikir-pikir balik..kesian plak aku rase....mane la orang yang jage die..tak sedar ke mase die keluar...tak thla...kereta n motor yang lalu lalang kat situ semua meneruskan perjalanan seperti tiada ape yang berlaku...ye la...diorang pun seperti aku jugak...Ape yang boleh aku tolong...tak kan aku nak pg kejar die bagikan die pakaian...ade jugak rs takut kat hati.....smp ke hari ni masih teringat-ingat kat die tu....kesian....
Ya Allah....Jauhkan aku dan Keluargaku dari sebarang musibah...Tutuplah aib kami Ya Allah...Dan janganlah jadikan kami diantara golongan yang tidak menajga aib....

Amin...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...