Followers

Tuesday, March 29, 2011

~~~Ain Balqis binti Mohd Aziran~~~

Yezzzaaaa....hari ni dengan sukanya hati aku nak menintroducekan baby aku yang comel nih...Setelah 54 hari die dilahirkan..baru hari nih aku berkesempatan untuk uploadkan gambar die lam blog nih..ni seme kerana kelembapan internet yang melampau di kampung halaman aku nih......kalau ikut kan hati aku nak masukkan gambo die dari hari pertama die lahir...sampai la hari ke 54 nih...Sebabnye hari2 aku ambik gambo die...hehehe...
Ni la die Puteri Mama : Ain Balqis Binti Mohd Aziran

Setiap inci tubuh die aku suke...die comel sangat...setiap mase tengok die buat hati aku gembira sangat2....memek muke die kadang2 buat aku senyum sorang2...dah macam orang besar...Bijak anak mama...
Masa lahir hari tu berat Ain cume 2.57 jer...tapi semalam misi timbang..berat die dah 4.5kg..Alhamdulillah...makin besar anak mama...Hari tu die kene jaundice atau pun kuning..risau jugak...ade lam 7 kali kene ambik darah...cian anak mama..tp sekarang nih alhamdulillah...dah beransur hilang..tu pun cube macam2..mmg byk la orang bg tunjuk ajar antaranya minum susu kambing..tp tak blh byk,,,dalam setitik due jer sehari...susu kambing nih panas...pas tu...minum air mutiara cina..mandi dengan teh cina...mandi dengan daun dukung anak...mandi dengan daun belimbing buluh...tu yang aku buat..yang aku tak buat byk lagi..ade yang kate suh bg mkn sengkuang cina la...anggur hitam la......dan macam-macam lagi...

Hari tu balik Kelantan seminggu....buat majlis cukur kepale kat sane...hari ni dah ade kat Panching semule...sungguh cepat mase berlalu...Tak rase boring pun bile ade Ain di sisi...Sekarang rutin harian aku ngan Aziran dah berubah....tido pun bukan lagi 8 jam macam dulu...ssekarang nih rasenye kurang dari 6 jam aku tidow...tp tak kesah,,,Ain punye pasal...mama rela....
So far Alhamdulillah aku masih mampu bagi die fully breast feed...tp nanti dah kerja tak th la plak...ni pun tgh survey info pasal BF..nanti nak tinggal kat pengasuh, senang la kalau tahu cam ner nak pump dan simpan susu ni,...Orang kate susu ibu tahan 3 bulan kalau simpan lam freezer bahagian atas tu...tp aku tak cube lagi,...hehehe....
Okeyhlah..Nak chow dulu,,,nanti aku update lagi cerite terkini aku, Abah dan Ain....:)

2 comments:

  1. ala comeinyer dah 54 ari ek...kejap jer...ina klu boleh bf baiklar teruskan...seminggu sblm masuk keje tu bolehlah mula perah susu utk simpan...simpan kat tmpt beku tu...ni bukan pengalaman sndiri ek tp baca dpd pengalaman ibu2 yg fully bf ni...skrg ni dah byk set utk bf ni...siap ada botol2 penyimpanan dgn beg lg...chaiyok chaiyok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...